WÜRTH Group е водеща фирма на световния пазар в областта на директната търговия с професионално монтажно оборудване. Възниква като малък семеен бизнес през 1945 година, основан от Адолф Вюрт в градчето Кюнцелзау, Германия.
През следващите десетилетия WÜRTH се превръща в голяма международна компания, която днес се състои от над 400 предприятия, развиващи дейността си под бранда на WÜRTH. Благодарение на иновативните решения при създаването на висококачествени продукти и на изключително ефективните логистични услуги, над три и половина милиона клиенти по целия свят се доверяват на WÜRTH и доказаното немско качество.
Към днешна дата над 400 дружества по света са част от групата WÜRTH.
Екипът на WÜRTH наброява над 79 000 служители, над 33 000 от които търговски представители в повече от 80 страни по целия свят.
През 2018 година WÜRTH Group реализира оборот от 13,6 милиарда евро.
С 20-годишен опит в бизнеса, през 1945 г. Адолф Вюрт създава фирма за търговия на едро в Кюкцелзау, регион Хоенлое (Южна Германия), където започва снабдяване с винтове, болтове и гайки.
Сградата, намираща се на Банхофщрасе в Кюнцелзау, става седалище на компанията.
Създателят на фирмата Адолф Вюрт, умира на 45-годишна възраст. Деветнадесетгодишният му син Райнхолд поема ръководството на компанията. Годишният оборот по това време възлиза на около 80 000 евро.
Райнхолд Вюрт учредява първото чуждестранно зависимо предприятие в Холандия - WÜRTH Nederland B.V. Засилва се интернационализацията и създаването на WÜRTH Group.
Помещенията на железопътната гара Кюнцелзау достигат лимита на производителността си през 1969 година. Офисите се преместват в нова сграда в Кюнцелзау, окръг Гайзбах.
WÜRTH открива компании в Африка и Южна Америка.
С придобиването на картината „Cloud Reflection in the Marsh“ се полага началото на художествената колекция на WÜRTH, в която днес има около 18 хиляди произведения на изкуството.
WÜRTH започва да създава свои собствени брaндове. Първи възниква брaндът ZEBRA.
След 5 години тестове WÜRTH представя стелажната система ORSY® (ОРганизирано и СИстематизирано съхранение). С помощта на приспособимите конструкции на WÜRTH продуктите могат да се разполагат по ясен начин, с максимално използване на наличното пространство.
Учредява се компания в Австралия.
Учредяват се компании в Малайзия и Япония, с което се осигурява присъствието на всички континенти (освен Антарктида). През осемдесетте години на 20 век оборотът се удвоява.
Открива се първият клон в новите германски федерални провинции – в Дрезден.
Модерният бизнес комплекс притежава и художествен музей, открит за публиката.
На 01.01.1994 г. професор Райнхолд Вюрт се оттегля от оперативното управление и поема ролята на ръководител на съвещателния комитет на WÜRTH Group.
В съответствие с постоянното въвеждане на иновации WÜRTH Group представя системата онлайн каталози (WÜKO), която в днешни дни прераства в цялостен интернет магазин.
На 01.03.2006 г. Бетина Вюрт поема председателството на съвета на WÜRTH Group от баща си. Райнхолд Вюрт става почетен председател на съвета, както и председател на надзорния съвет на семейния тръст.
WÜRTH Group получава наградата за логистика, присъждана от Германската логистична асоциация (Bundesvereinigung Logistik, BVL), за концепцията си за модулна логистична система, която може да се приспособява за индивидуални потребители.
WÜRTH Group надхвърля 10 милиарда евро оборот.
Реализиран е рекорден годишен оборот от 13,6 милиарда евро.
Създаването на WÜRTH Group е делото на живота на Проф. Д-р хон. кауза Райнхолд Вюрт. Баща му Адолф през 1945 г. основава първото предприятие от концерна в град Кунцелсау. След преждевременната смърт на баща си през 1954 година Райнхолд Вюрт, настоящият председател на Управителния съвет на фондацията WÜRTH Group, тогава деветнадесетгодишен, поема ръководството на фирмата. Започвайки в следвоенна Германия, с времето Райнхолд Вюрт превръща бизнеса с двама служители в световен търговски концерн.
От самото начало Райнхолд Вюрт оформя корпоративна култура, основаваща се на ценности като оптимизъм, динамика, дълбоко уважение към работниците и техните постижения, както и готовност на купувачите да се предложи възможно най-добрата услуга. Всичко това в значителна степен допринася за успеха на семейната фирма.
Бетина Вюрт, дъщеря на Райнхолд Вюрт, като председател на Съвещателния комитет на WÜRTH Group продължава тази традиция.
- БЕТИНА ВЮРТ, председател на Съвещателния комитет на WÜRTH Group
Идеята за логото на WÜRTH води началото си от Райнхолд Вюрт, който през 1956 година се вдъхновява от винта, който чудесно символизира това което е WÜRTH.
Логото представлява цилиндричната глава на един винт и полуоблата глава на втори винт, разположени една срещу друга с името на компанията в средата.
Логото на WÜRTH представя общото усилие и желание на всички заети не само купувачът да е доволен, но и да бъде въодушевен.
Знакът е стилово модернизиран многократно, а през 2010 година е възприета формата, която се използва и днес.
Изкуството заема важно място в отношението на WÜRTH към общността. Колекцията, чието начало поставя Райнхолд Вюрт през шестдесетте години на миналия век, днес наброява над 18 000 произведения. Състои се предимно от картини, графики и скулптури, датиращи от 19 век до днес. Освен класическия модернизъм, представен чрез произведенията на Бекман, Кирхнер, Мунк и Пикасо, скулптурите също заемат важно място. Произведения на скулптори като Мур, Чилд, Крейг и Джейкъбсън са част от растящата колекция. Колекцията на WÜRTH е достъпна за обществеността и се намира в многобройни музеи из цяла Европа.